Biegane dyktando w kl. 3a
W ramach projektu „Polski poza ławką” uczniowie klasy 3a mieli okazję uczestniczyć w niezwykłej lekcji języka polskiego, która wyjątkowo odbyła się w szkolnej bibliotece. Zamiast tradycyjnego siedzenia w ławkach, dzieci wzięły udział w dyktandzie bieganym. Polega ono na tym, że zdania zawierające trudne wyrazy – w tym przypadku z „ó” i „rz” – zostały rozmieszczone w różnych miejscach sali. Jeden z uczniów w parze podbiegał do wywieszonego tekstu, zapamiętywał fragment i wracał, aby podyktować go swojemu partnerowi. Drugi uczeń zapisywał zdanie na kartce, starając się zachować poprawną pisownię.
Taka forma pracy wymagała nie tylko dobrej pamięci i koncentracji, ale także współpracy i wzajemnego zaufania. Zajęcia były pełne ruchu, energii i radości, a jednocześnie pozwoliły utrwalić zasady ortografii w sposób ciekawy i angażujący. Dyktando biegane okazało się świetnym przykładem na to, że nauka języka polskiego może odbywać się poza tradycyjną klasą i dostarczać uczniom wielu pozytywnych emocji.
